Welkom bij Spring

Beleving

De letterlijke betekenis van beleving is hoe je iets waarneemt. Als wij het over beleving hebben dan gaat het om een positieve beleving, iets dat je verrast, een ervaring. Bij Spring Creative Packaging voegen we deze beleving toe aan de verpakking zodat de verpakking of het uitpakken een positieve ervaring wordt. 

Waarom beleving

In een wereld waarin producten steeds meer online worden verkocht, speelt de verpakking een cruciale rol in het overbrengen van een unieke beleving. Spring Creative Packaging is dé partner als het gaat om het ontwikkelen, ontwerpen, produceren en leveren van verpakkingen met een onderscheidende beleving. Hier zijn een paar argumenten waarom het essentieel is om aandacht te besteden aan de beleving van verpakkingen:

  1. Marketinginstrument: Verpakkingen dienen als krachtig marketinginstrument. Ze vormen het eerste fysieke contactpunt tussen het product en de consument, vooral in een online verkoopomgeving. Een aantrekkelijke, doordachte verpakking trekt de aandacht, wekt nieuwsgierigheid op en vergroot de kans op verkoop. Het is een kans om de merkidentiteit te versterken en de aandacht van potentiële kopers te vangen.

  2. Informatieverschaffing: Naast visuele aantrekkingskracht biedt de verpakking waardevolle informatie over het product of het gebruik ervan. In een wereld waar online shoppers afhankelijk zijn van digitale informatie, fungeert de fysieke verpakking als een tastbare bron van details. Het verstrekken van duidelijke en beknopte informatie op de verpakking verhoogt het vertrouwen van de consument en kan de besluitvorming positief beïnvloeden.

  3. Verwachting van Kwaliteit: De beleving die een verpakking creëert, wekt verwachtingen op met betrekking tot de kwaliteit van het product of de dienst. Een hoogwaardige, zorgvuldig ontworpen verpakking communiceert indirect de toewijding van het merk aan kwaliteit. Dit kan resulteren in een positieve perceptie van het product nog voordat de consument het daadwerkelijk heeft ervaren, waardoor de kans op herhaalaankopen wordt vergroot.

In een tijdperk van online winkelen, waar visuele indrukken en gebruiksgemak cruciaal zijn, is aandacht voor de beleving van verpakkingen niet alleen relevant maar ook strategisch voor het succes van een product.

 

walra

Hoe we beleving toevoegen

Beleving kun je toevoegen op verschillende manieren en we zien regelmatig voorbeelden waar de plank volledig mis wordt geslagen. Een positieve ervaring wordt gecreeerd door een goed ontwerp en zit vaak in kleine dingen. Een “klik” geluid bij het sluiten, karton dat prettig aanvoelt, geen rammelende inhoud, producten die netjes in de doos liggen bij openen etcetera. 

Beleving creëren is maatwerk, het hangt af van het type product, het doel van de verpakking, het budget en de doelgroep. Deze aspecten nemen we mee in de briefing van het ontwerp en ontwikkelen op basis daarvan de verpakking die aansluit op de vraag vanuit de markt en de wensen van de opdrachtgever.

Wil je ook verpakkingen met beleving? Neem dan contact met ons op.

 

Inspiratie

Bekijk wat voor creatieve verpakkingen wij voor onze klanten hebben gerealiseerd.

Werken vanuit mogelijkheden

Waar anderen vaak stoppen gaan wij nog even verder. We gaan een uitdaging niet uit de weg en zien altijd mogelijkheden, of het nu gaat om een extreem korte levertijd of een technische uitdaging. 

De kennispartner voor jouw verpakking op maat_

Een goede samenwerking leidt tot het beste resultaat voor jouw verpakking.

Wij geloven in samenwerking. Jij hebt de kennis van je product en de markt, onze leveranciers zijn experts op hun gebied en wij zorgen ervoor dat die kennis samenkomt in het ontwerp. Zo maken we optimaal gebruik van de beschikbare kennis en komen we niet voor verrassingen te staan.